Flitig postare
|
|
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
|
Hej,
Hur råder ni publishers att hantera program som finns i flera samspråkiga länder? Låt säga att jag kör en engelskspråkig kampanj för Hotels.com, och driver trafik från USA, England, Irland och Sverige. Mitt (cross-country) publisherkonto är godkänt på alla Hotels.com marknader som finns hos TD. Skulle det vara helt tokigt att vid utklick från landningssidan forcera klick på samtliga program för att försäkra sig om rätt spårning?
Skickar man en person med svenskt IP till en spårningslänk för brittiska Hotels.com kommer han han redirectas till se.hotels.com och således kommer spårningen gå fel. Accorhotels.com sitter i likadan sits.
Detta gäller likväl alla dessa telefoniprogram som har separata program för kontantkort, bredband, mobiltelefoner, mobila bredband etc.
Finns det några officiella riktlinjer? Det omständiga alternativet är förstås att implementera egen Geo IP lösning men det skulle vara skönt att slippa.
|