Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-27, 22:32 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Håller med Doctor.Data om att texterna känns något högfärdiga och frånstötande i och med att texterna pratar inte till mig personligen utan till "er", "era" mfl pluralistiska tilltal.

Gör det mer personligt genom att tala direkt till läsaren i du- och din-form.

Rubriken "Programmerare" trodde jag riktade sig till de som vill söka jobb hos sajten som programmerare, texten på sidan blir därför helt obegriplig.

Rubriken "Nytt projekt?" säger mig ingenting, det är alldeles för generellt, gör det mer specifikt! kanke något i stil med "Ska du bemanna ett webbprojekt?"...

Rubriken "e-butik" är totalt intetsägande, prova något i stil med "Sälj dina produkter till tusentals kunder på internet!"

Rubriken "Annonsering" å likaledes för utslätad, säger absolut nada, prova med en mer aktiv och uppmanande rubrik "Annonsera på webbplatser där dina kunder håller till" elelr nåt ditåt.

Sen ser man direkt att du har ett seriöst problem med hela ditt upplägg och det är att det är alldeles för spretigt, du har tre hedlt olika verksamheter:

1 - Konsultmäklare i ny tappning liknande vWorker(f.d Rent-A-Coder), med budgivning, fast på svenska.... m a o inga nyheter
2 - Webbhotell med e-butik (finns mååååååånga konkurenter)
3 - internetannonsering (finns massssssssor av konkurenter)

Min synpunkt är att fokusera på någon av områdena och bli jävligt bra på det, du kan aldrig bli bra på alla dessa områden, det finns 100-tals företag som är specialister på vart och ett av dem. Det finns heller inget naturligt samband som du presenterar som skulle kunna motivera att du har ett nytt koncept som är en kombination av dessa tre vitt skilda verksamheter.

Webbsiten får mig som besökare att tveka!

Vad gör företaget egentligen? Virrigt och svårt att förstå....

Nej jag går vidare till nästa sajt....


Kort sagt så bör du tänka igenom hela din affärsidé så du hittar en unik och knivskarp infallsvinkel som gör att du riktar dig till och når en mycket exakt utmejslad målgrupp, att vara bred och utslätad gynnar ingen, allra minst dig själv. Tänk dig in i en specifik målgrupps tankar, vad har de för problem.


Du behöver fundera på vad som gör att Virtual-Worker ska börja skaka i knäna av rädsla när du gör entré på marknaden, om du väljer att konkurrera med dem.

För att underlätta för dig att göra en omvärldsanalys så kan du kika på min sammanställningssida över ett gärng konsultmäklare som är etablerade sedan många år på marknaden: http://verimentor.se/anlitakonsult/konsultmaklare.htm

Kolla gärna in på min lilla tråd om hur man skapar en minimal affärsplan:

http://www.wn.se/t1042653.html (Minimal affärsplan)

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-06-27 klockan 23:11
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat