Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-24, 10:51 #6
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
2.) Du kan naturligtvis i efterhand registrera ditt varumärke i USA (om dom inte gjort samma sak) så kan du tvinga dom sluta använda namnet (och hemsidan såklart)
Jag har ju svårt att se det på samma sätt som du tycks göra..

Vad gäller UDRP (.com-tvister) så gäller samma attribut som för ATF (.SE):

Citat:
According to Paragraph 4(a) of the UDRP Policy, the UDRP Administrative Procedure is only available for disputes concerning an alleged abusive registration of a domain name; that is, which meet the following criteria:

(i) the domain name registered by the domain name registrant is identical or confusingly similar to a trademark or service mark in which the complainant (the person or entity bringing the complaint) has rights; and

(ii) the domain name registrant has no rights or legitimate interests in respect of the domain name in question; and

(iii) the domain name has been registered and is being used in bad faith
Källa:http://www.wipo.int/amc/en/domains/guide/index.html#a1

Som jag ser det kan en domän som registrerats och använts INNAN ett varumärke (eller motsvarande namnrätt) registreras i ytterst enstaka fall vara ett fall för "ond tro/bad faith"

Men nu finns det ca 1200 UDRP-tvistlösare från över 50 länder - och jag inbillar mig att de inte alla har samma syn på detta..

..men att skriva "Du kan naturligtvis..."...känns ju inte direkt som att du hjälper frågeställaren speciellt mycket..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat