Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-23, 14:48 #2
Uzza Uzza är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
Uzza Uzza är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Du måste ju lägga in all trackingkod på alla sidor oavsett om du använder GA eller en egen lösning.
Enda anledningen till att inte använda GA är väl att man inte vill ge google så mycket information som jag ser det.
En stor fördel med GA är att man kan köra det asynkront så att det inte påverkar sidladdningshastigheten.
Jag använder ASP.NET, vilket gör att på serversidan så finns det en gemensam entrypoint för alla requests mot sidan, så all loggning ska ske där.
Där finns det heller inga som helst problem för mig att sätta upp ett asynkront jobb som hanterar loggningen, så det hindrar inte laddningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
För att få flexibilitet och kunna framställa godtyckliga rapporter med gammal data i framtiden kan man vilja spara rådata. Logga till en tabell med timme/dag/vecka/månad i namnet så är det lättare och effektivare löst att ta bort, rotera eller flytta gammal data.
Det jag sparrar i VisitorDaily är rådatan. Kolumnen "CompressedDetailedStatistics" är en GZippad XML struktur som innehåller all rådata. Just i tabellen så lagrar jag det som en Base64.

Tanken var dessutom att ha all statistik i en separat databas, så att den senare utan problem skulle kunna flyttas till en egen server etc, så att det inte påverkar huvudserverns prestanda.

Senast redigerad av Uzza den 2010-06-23 klockan 14:52
Uzza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat