Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-22, 15:29 #10
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag håller med TS och qson. På sina håll här på WN är det fruktansvärt mycket särskrivningar (även ord som är självklara att skriva ihop) och versaler i ord som inte ska ha detta. Hörs det inte på orden att de ska vara ihopskrivna, är det bara jag som tycker det är så självklart. Precis som qson så har även jag problem med att förstå inlägg som innehåller många särskrivningar. Detta beror på att man inte läser bokstav för bokstav (undantaget 1:a-klassare) utan ser ordet som helhet. Detta sabbas då det bryts upp i två ord. Försök själv med texten längst ner...

Jag kommer att tänka på några trådar direkt, men kan säkert hitta många fler. Av erfarenhet låter jag dock bli att nämna några, eftersom man lätt gör sig ovän med folk om man klagar på deras stavning. Det tas nog som ett påhopp på deras intelligens antar jag.

Jag har länge velat starta en tråd som denna, men har avstått eftersom man lätt uppfattas som en gnällspik.

Citat:
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn’t mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoetnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be at the rghit pclae. The rset can be a toatl mses and you can sitll raed it wouthit porbelm. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-06-22 klockan 15:32
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat