Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-22, 14:09 #4
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
qson qson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
håller full ständigt med jag tycker en annan sak som är jätte störande är sär skrivningar som var och var annan håller på med jag tycker det blir fruktans värt svårt att läsa när man skriver långa meningar utan punkt och komma och stor bokstav och när allt är skrivet på en enda lång rad man borde vara hårdare på detta i skolan och se till att folk verkligen fattar vad man skriver

---

För er som inte förstod något av ovanstående:
Jag håller fullständigt med.
Jag tycker en annan sak som är jättestörande är särskrivningar som var och varannan håller på med. Jag tycker det blir fruktansvärt svårt att läsa när man skriver långa meningar utan punkt, komma och stor bokstav och när allt är skrivet på en enda lång rad.
Man borde vara hårdare på detta i skolan och se till att folk verkligen fattar vad man skriver.

---

Jag är imponerad hur dåligt det är ställt med språkkunskaperna, särskilt på webben. Folk vet inte skillnad på de, dem och dom, han och honom, hon och henne osv.
Vissa inlägg i forum måste jag läsa flera gånger för att över huvud taget fatta vad det handlar om.

En annan sak är svårigheten att formulera en fråga. Många av de frågor som ställs är liknande: Hur långt är ett snöre?
Hur svårt är det att ställa frågor som går att svara på.

- "Den startar inte!!! Hjälp mej pliiiiiiiz!"
- "Vilken?"
- "Datan fattar du väl!?"
- "Har du provat att trycka på startknappen"
- "Å, tack så mycket nu funkar det!"
qson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat