Ämne: Malta
Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-21, 20:16 #9
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G Visa inlägg
Hehe, bredbandsuppkopplingen påverkade inte mitt val

Jag valde det av ungefär samma anledningar som Stefan Bergfeldt funderar över. Varmare än Sverige, engelskspråkigt, hyffsat billigt, IT-jobb i fall jag skulle tröttna på att frilansa, nära hem och till Europa. Du då Fabian, du bor i Thailand va? Du får gärna berätta lite om hur det är att bo där, och varför du valde det.

Dock så kan jag säga att det finns många ställen utanför och i Europa som jag skulle vilja bo på i något skede. Kanske t.ex. Thailand
Jag spenderar vintrarna i Indien men sommrarna i Göteborg och Stockholm. Indien har jag valt för att det är som hemma för mig. Min mor tog med mig dit när jag var liten och vi åkte dit varje vinter.

Förutom att det känns som hemma så är det ju underbart klimat under vinterhalvåret. Uppkopplingen är dålig och standarden låg, men det är sjukt billigt och grymt god mat.

Jag hyr ett hus med 4 rum för ca 1600 kronor i månaden. Vill man komma närmare svensk standard får man betala 5-8 tusen i månaden, men då får man ett stort hus.

Den största nackdelen är den dåliga uppkopplingen och att strömmen går stup i kvarten.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat