Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-19, 01:59 #1
Rpm Rpm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Rpm Rpm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2008
Standard Skydda mitt varumärke i USA

Hej, jag har ett problem som jag hoppas någon har lite kunskap om. Då PRV inte har öppet på helgerna vänder jag mig till er.

Jag har registrerat en .se adress och har registrerat mitt varumärke som sysslar med kläder inom en sport. Ett par månader efter mig registrerade ett företag i USA exakt samma adress fast under .com och kör en verksamhet i samma område som mina kläder vänder sig till. Så länge har jag dock inte haft problem med att du har tagit denna adress.

Nu har de dock annonerat ut att de säljer kläder med EXAKT samma namn som mitt varumärke (skyddat i sverige) fast med en egen logga. Varumärket består av två ord som är inte så vanliga, förekommer mycket sällan i vardagligt tal varken på svenska eller engelska.

Vad kan jag göra? Är det svårt att söka och få patent i USA? Är det någon som har erfarenhet av denna sort juridik? Har jag någon rätt att hävda .com adressen eller att de slutar sälja kläder?

Mitt företag registrerades i November och vi fick NAT patent för ett par veckor sedan.

Mycket tacksam för tips!
Rpm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat