Citat:
Ursprungligen postat av briq
Hej, kommer under en kortare tid i sommar bli anställd hos ett företag som jag skall hjälpa med webbutveckling. Jag skall återkomma med hur mycket jag vill ha i ersättning (timlön). Vad är rimligt, 150 kr? Jag har ingen utbildning förutom gymnasie.
|
När vi har korttidsanställt webutvecklare för 6-8 veckors projekt brukar vi köra på 80 kronor i timmen exklusivt semesterersättning. Då är det killar med 3-4 års erfarenhet av webutveckling som kommer från gymnasiet innan dess, dvs 3-4 års erfarenhet i branschen. Sedan har vi lite andra förmåner som 200 kr i hälsobidrag för varje arbetat månad och gemensamma arbetsluncher på tisdagar samt torsdagar som företaget bjuder på. Känns som att vi är en attraktiv arbetsgivare, högt söktryck på varje ledig korttidstjänst med en faktor 3 sökande per plats. Kanske skulle vi kunna pressa timpriserna med ytterligare några kronor, men hellre lägger vi oss på en bra lönenivå och har många duktiga sökande att välja mellan än att ta den billigaste korttidspersonalen för att spara några kronor i timmen.