|
Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2004
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2004
|
Ok, jag är med på det och det kan ju självklart underlätta för kunden. Att just underlätta för kunden och göra ett riktigt bra jobb och erbjuda mer än vad de beställt är något jag så gott som alltid försöker göra i form av bättre resultat än väntat, lite extra timmar här och där, alltid tillgänglig för samtal osv men det ger inte mig någon direkt fördel rent ekonomiskt att ge dem möjlighet att kunna utföra framtida jobb själva.
Jag vill ju skapa en relation där jag är leverantör av sådant de inte kan/vill göra. Samtidigt så motsätter jag mig absolut inte idén om att överföra ägandeskapet av dessa filer till kunden men då vill jag också ha en ersättning för det i form av att de faktiskt köper sig rätten till filerna då de inte var med i beställningen från början.
Jag går ju inte och köper en grön bil för att sedan komma tillbaka och be om några gratis burkar röd metallic ur deras förråd bara för att det är en ändring jag kanske vill göra. Jag måste ju naturligtvis köpa det också. Kass jämförelse men jag tycker inte att jag är helt ute och cyklar.
|