Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-17, 22:29 #15
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Tycker många blandar ihop två saker.

Det första är vad ni tycker TS ska göra och där tycker en del att h*n ska lämna ifrån sina källfiler som goodwill osv. Detta är dock inte TS fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av aerosole Visa inlägg
Har jag någon rätt på min sida att göra så här?
Jag anser att du har den rätten på din sida. Jag grundar det på att TS och byrån har gjort affärer tidigare och TS har gjort en leverans som byrån har varit nöjd med. Att en slutkund sedan begär mer än vad TS och byrån har kommit överens om hamnar först mellan slutkunden och byrån och i nästa steg mellan byrån och TS.

Låt oss göra en tankelek. En kund beställer en applikation som normalt tar 10 timmar för en duktig utvecklare att ta fram. Jag kan göra den på 5 timmar tack vare att jag tidigare har gjort en liknande lösning och kan använda dessa koder/classer. Kan då slutkunden då begära all källkod utan att behöva betala minst 5 timmar till?

Jag säger inte att jag har rätt osv utan mer intresserad av vad ni anser vara rätt och fel.

Som sagt, skilj på frågorna. Senare kan vi diskutera vad vi tycker att TS ska göra för att göra både byrån och slutkunden glada.

Senast redigerad av Jan Eriksson den 2010-06-18 klockan 06:47
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat