Ämne: OpenNet
Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-14, 16:05 #7
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Nu blev det en diskussion om stadsnät och då måste jag passa på att klaga på de hutlösa anslutningsavgifter Stokab sätter här i Stockholm.
20 000 bara i avgift för att ansluta sig till nätet, då tillkommer naturligtvis själva installationen, avgift till tjänsteleverantör mm. För en enskild lokalinnehavare är det för dyrt.
Upplägget är endast till för fastighetsägare som vill investera i ett fastighetsnät, vilkte många mindre fastighetsägare inte orkar utan istället så släpper de in Telia. Det blir gratis för fastighetsägaren men hyresgäster/lokalinnehavare blir inlåsta och blir som mjölkkor utan möjlighet till alternativ.
Med lite prisdifferentiering beroende på vilken kunde det är som ansluter sig så borde Stokab ansluta och kunna tjäna på även mindre kunder. Som det nu är kunde man lika gärna bo i Norrlands inland när det gäller tillgång på uppkoppling.
Att man med stokab gjort en jävligt skum deal är ju vida känt Det beror väl till stor del på att stokab bara erbjuder svartfiber och inte hela tjänsten stadsnät med webbportal och allt vad det nu innebär (jag är inte 100 men jag har för mig att det är så).

Jag håller med dig om att det är en riktigt korkad lösning, så går det när man låter folk som inte vet vad de håller på med fatta besluten.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat