Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi
Det jag menar är att även Google måste hänga med i utvecklingen. Funkar inte länkar som indikator så får man helt enkelt byta till en bättre metod ... Finns det något att tjäna på det som av vissa anses vara fusk så kommer det alltid förekomma och det är bara att anpassa sig.
|
Ja, du har antagligen helt rätt. Det är ett problem som google måste lösa, och jag antar att det är något de jobbar på hela tiden. Frågan är vad google skulle kunna använda istället för länkar, som inte går att "fejka" på samma sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus500
Jag noterar att Enbil.nu (i din signatur) har huvudparten av sina länkar från länkkataloger - lustigt.
|
Det är inte resultatet jag får när jag kollar med backlinkwatch.com (jag räknade per domän, eftersom jag gissar att det är mest korrekt enligt SEO-läran), men du kanske använder någon annan sajt?
Hur som helst har vi, liksom de flesta andra sajter på nätet, submittat vår sida till diverse länkkataloger. Jag tycker definitivt att det finns skäl att ifrågasätta även länkkatalogers tillförande till webben, men det är inte länkkataloger jag syftar på med "länkfarmning". Därför tänker jag inte ens gå in på den något filosofiska frågan om rätten att kritisera ett system som man till viss del är en del av.