Ämne: Loopia nere
Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-11, 17:04 #5
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Loopia har några av landets duktigaste och mest engagerade tekniker och slutsatserna ovan är tagna ur luften och helt utan belägg vilket göra att den därför känns mest oseriös för mig som personalansvarig. Kritik får man gärna framföra men den ska baseras på fakta och inte spekulationer.

/Jimmie Eriksson
Det var inga slutsatser jag la fram, utan som jag skrev "troliga orsaker", det måste rimligen vara underförstått att uttalandet inte bygger på fakta, eftersom 3 olika rimliga orsaker radas upp som är mycket skilda från varandra. Man kan sedan använda mina troliga orsaker för vidare diskussion, och att tolka mitt inlägg på annat sätt är att inte till fullo förstå skillnad på kritik/spekulationer och försök till att förstå och diskutera orsak och verkan.

Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Beklagar det som inträffade inatt. Det stämmer att det blev slut på disk. De larm vi normalt får kom inte som det skulle vilket gjorde att vi inte uppmärksammades i tid. Jag håller med om att detta inte får ske men vi är mänskliga och i detta fallet var det en brist i våra standardrutiner.

/Jimmie Eriksson
Om nu Loopia har några av landets duktigaste och mest engagerade tekniker, så har dom garanterat installerat monit eller motsvarande som larmar via email eller sms när en partition blir full, hur kommer det då sig att dessa tekniker inte läser sina email?

PS. Saknar ni en grym monit config på mysql servrar med sms trigger kan ni pm:a mig

Senast redigerad av Danielos den 2010-06-11 klockan 17:13 Anledning: meningsbyggnasfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat