Citat:
Ursprungligen postat av Santos
Inte för att jag vet vad Danieldate menar. Men loggan berättar inte så mycket om butiken. Den visar bara fyra bokstäver och ett domännamn. Om ni med en liten bild eller en bit grafik lyckas förmedla att butiken säljer "väskor, halsband, armband, ringar och örhängen för damer" skulle Mais kanske bli lättare att känna igen och få bättre "name recognition".
Annars tycker jag designen är fräsch och tydlig, likaså bilderna.
|
Jag förstår exakt vad du menar, tack för din åsikt och tanke samt tips. Det var faktiskt min kollega Malin som ordnade loggan, till min förvånad blev jag ganska positivt mött av den då jag tyckte den såg riktigt bra ut.
Jag hänger med när du säger att den "bör" symboliserar de butiken riktar sitt sortiment på, men när jag frågar Malin så ger hon ett svar som även jag hade i åtanke;
"Loggan är mer ett varumärke än en beskrivning av vad butiken sysslar med. Låt oss ta ett exempel, kolla in på eleven.se, tycker du att den loggan symboliserar vad de sysslar med? Nej, inte jag iallafall."
Jag kan tycka att loggan som Malin tagit fram är ganska stark och sätter sig bra i huvudet, den är rund och ganska tydlig. Namnet Mais är väldigt ovanligt och därför tror vi på att det är något som man kommer att minnas.
Rätta mig om jag har fel, detta är endast mina teorier. Men vi tar varmt emot synpunkter på loggan, förslag på förbättringar och även om ni har några tips eller exempel om en förändring på den som är bättre än den vi har idag.
All hjälp uppskattas enormt. Vi är egentligen 2 tjejer som aldrig gjort detta förr, så allt som skrivs och sägs är oerhört viktigt för oss. Trots detta har vi haft ett riktigt bra resultat och sålt för otroligt mycket mer än vi räknat med på så få dagar.
Mvh
Isabell Råberger