Tur att man inte har Bonniers som delägare, det här samarbetet höll inte så länge som sajtnamnet antyder:
http://www.blocket.se/vi/27613727.htm
Citat:
Pris: 20 000:- Typ: Domäner & Sajter Göteborg, Innerstaden: Visa var
Evigaminnen.se är en färdigutvecklad webbplats som syftar till att bli ett alternativ till dödsannonser i tidningar. Den skall även vara ett alternativ för dem som inte kan besöka graven eller för dem som vill föreviga minnen av människor som dött.
Intäkter skall genereras genom startavgifter samt av kringstänster (exempelvis, blomsterförsälning, tilläggstjänster på minnessidorna mm.)
Observera att 95 % av alla som dör idag får en dödsannons någon morgontidning, dessa dödsannonser kostar ca 3000-10000 kr/dag. Minnessidor på nätet väntas bli framtidens alternativ till dödsannonser.
Hittils har Bonnier genom "B Media Invest" investerat miljonbelopp på marknadsföring, (främst i DN.)
I dagsläget finns i bolaget ca 350 000 kr kvar att använda till reklam i Bonniers medier. Under rätt förutsättningar har Bonniers planer dock varit att Eviga minnen AB skall få ytterligare miljoner till marknadsföring.
Idag står dock bolaget utan aktiv huvudägare och därför behövs nya krafter.
Huvudägaren avser sälja sina 70 % till en symbolisk summa. Dock inte gratis eftersom den nya ägaren måste visa sitt engagemang.
Ring kvällstid för frågor.
|