Visa ett inlägg
Oläst 2010-06-01, 09:05 #10
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg
Sweely: Varför ska man converta till puny code?

Jag kör enbart på åäö-versionen överallt och har aldrig haft problem. Varken med länkar, adressfält, Google Analytics, Google AdSense eller Google Sökmotor så jag blir lite nyfiken på varför du förespråkar att man ska använda puny code när man länkar...
När jag använder mig av åäö-versionen av ett domännamn så skapas inte en korrekt länk. Testa att länka något i wordpress. Jag minns att jag fick massa konstiga tecken och snestreck till länk efter att ha skrivit in åäö.

Domänen blir tydligen inte giltig ifall man använder sig av åäö. Hände mig på digg och pusha ifall jag inte minns fel. Samma sak när jag använde mig av analytics och AdSense. Domänen var tydligen inte giltig som sagt. Hände samma sak med många andra utländska tjänster.

Om man länkar genom att använda sig av den vanliga versionen av domännamnet så brukar det aldrig funka enligt mig. Jag har försökt skapa hur många åäö-länkar som helst, men det har bara inte gått.

Det har dock fungerat galant med puny code-versionen av domännamnet.

Obs: Detta gäller bara länkar där bokstäverna å, ä och ö förekommer. Alla andra 'vanliga' domäner länkar man som vanligt.

EDIT: Samma sak med webbhotell. Går inte att lägga in sin domän där ifall den innehåller åäö. Konverterar man domänen till puny code så går det dock.

Senast redigerad av Sweely den 2010-06-01 klockan 09:13
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat