Citat:
Ursprungligen postat av Nihilnovi
Du utgår ifrån att wc3's standard är "korrekt" kod, det är just det jag inte förstår var folk får ifrån. Deras "standard" är inte "standard" för den överlägset största webbläsaren. Vilka exakt är det som hejdar utvecklingen, de som kodar för det som använd mest eller de som kodar för att nån säger åt de att göra på ett visst sätt som inte är anpassat för majoriteten av användare?
Absolut tycker jag det vore helt fantastiskt med nån sorts standard för alla webbläsare på varje operativsystem(och skulle då självkalrt följa den till 100%), tyvär så finns det inget sånt i dagsläget, och att följa en standard som inte håller måttet på nått sätt är knappast bra för webben på något sätt alls, jag ser heller att det visas korrekt överallt, inte att den validerar i nån organisations parser. Sen så är tid = pengar, iaf för mig. Tar jag 2 månader på att utveckla ett publishing ramverk åt ett företag så tjänar jag klart mer än om det skulle ta 3 månader.
|
Det går alldeles utmärkt att följa W3C-standarden utan att det ställer till problem i IE vilken dessutom inte är överlägset störst längre. Inte heller tar det längre tid om man kan det för femtielfte gången...