Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-27, 23:37 #39
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Intressant att det finns folk här som anser att man inte behöver skriva korrekt HTML, fast å andra sidan, detta är ju webMASTERnetwork, inte webbDEVELOPERnetwork, viss skillnad faktiskt

Själv tillhör jag den senare kategorin, och anser att jag som utvecklare bör lämna ifrån mig en sida som följer standarden, på samma sätt som en byggare bör lämna ifrån sig ett hus som följer gällande byggnorm.

Det drogs liknelser med bilverkstäder här tidigare. Lämnar jag in bilen till en bilverkstad för att de skall byta avgassystem så specar jag ju inte att de skall montera rätt avgassystem och upphängnings-delar. Jag förutsätter ju att det kommer sitta ett Volvo-avgasrör med tillhörande fästen när jag hämtar bilen. Skulle bilverkstaden ha samma attityd som vissa här så skulle det lika gärna kunna sitta ett opel-system upphängt med buntband och gaffa under bilen. Ja vadå? Det leder ju avgaser från motorn och ut bakom bilen samt det "sitter fast" i underredet. När man då ifrågasätter detta så skulle man få förklaringen "nä alltså det gick fortare att hänga på det där eftersom det stod närmast och du specade ju faktiskt inte att du ville ha ett korrekt genomfört arbete"

Hallå!
kom in i verkligheten nu och inse att folk förväntar sig saker utan att det skall behöva skrivas i specen.
en målare förväntas använda rätt typ av färg och verktyg
en byggfirma förväntas använda rätt material och metoder att montera samman dem
en rörmokare förväntas använda rätt saker på rätt plats
men uppenbarligen så skall en webbutvecklare behöva ha det skrivet i beställningen (specen) att han skall göra sitt jobb på bästa sätt

Senast redigerad av rhdf den 2010-05-27 klockan 23:40
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat