Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Jag anser snarare att det är professionellt att skriva korrekt och effektiv kod, oavsett om det är html, php eller c++. Pluggar man på högskola eller arbetar inom mer strukturerad verksamhet så är det dessutom ofta ett krav. Kan man språket så tar det dessutom normalt sett inte heller längre tid. Webbprogrammering kallas av "riktiga" programmerare inte alltför sällan för hobbyprogrammering och det finns en anledning till det 
|
Och ändå på något sätt har jag tagit mig igenom både högskola och klarar av att arbeta som systemutvecklare. ("strukturerad verksamhet så är det dessutom ofta ett krav" det var just det jag ville få fram att det sällan är)
Citat:
Ursprungligen postat av fabian
Jag förväntar mig snarare precis motsatsen. Om det är någon som kodar på hobbynivå så kan man förstå att koden inte är validerad, men anlitar man någon som jobbar professionellt med webben så skulle jag ta för givet att koden som skrivs är validerad.
|
Som svar på det kan du väl kolla på hur många "stora" sidor som validerar, eller varför inte titta på dina egna?