Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-25, 19:30 #7
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Ursprungligen postat av olsserik Visa inlägg
Ja, men du missade iaf min poäng Marcus.
Men vad är din poäng? Jag upplever det du skriver mest som allmänt gnäll. Vad är det vi diskuterar och vart vill du komma?

Citat:
Ursprungligen postat av olsserik Visa inlägg
Kvalitélänkar, det har jag sökt efter men inte funnit särskilt många när jag kollat igenom några referenssidor hos några seobolag, kan ni ge några exempel, det skulle vara schysst att se några jobb på detta (jag är ärlig här alltså)!
Det är svårt att följa upp bra SEO. Ett bra länkbygge ser ut att vara naturligt. Är det väl utfört så kan ingen se att webbsidan köpt någon seo-tjänst överhuvudtaget, utan den ser bara ut att vara en allmänt populär och trovärdig webbsida när man följer eventuella backlinks. Lite skräplänkar förekommer nästan alltid, men dessa kan man gömma, så att de inte dyker upp i din backlink-checker. Det vanligaste är att seo-bolag säger åt Yahoo att inte indexera webbsidor där det finns länkar till seo-kunder, eftersom Yahoo Site Explorer är det vanligaste verktyget för att följa upp backlinks.

SEO kan i värsta fall vara lite dirty. Men till största delen så handlar det om att plugga regler och att vara lite smart och kreativ. När man märker att man är smartare och mer kreativ än andra så känns det inte särskilt dirty, utan bara allmänt bra. Ett exempel är tex din fråga om varför du inte hittar några bra inlänkar till sidor som köpt SEO. Någon SEOare har helt enkelt lyckats överlista dig och tycker förmodligen att det är ganska roligt.

Återigen så vill jag dock påpeka att den SEO som de stora bolagen tillhandahåller till låga priser i bästa fall kan jämföras med McDonalds hamburgare i kvalité och pris. Man får det man betalar för.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat