Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-25, 03:49 #19
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Hej,

kw_wasabi ger som vanligt bra svar i frågan!

För att gå ifrån ämnet en smula:

- För tio-femton år sedan kunde du kasta ihop en medioker sajt och få mängder av inlänkar pga att utbudet av sajter var begränsat och folks benägenhet att länka vidare var stort.

- Numer kan du utveckla en väldigt genomarbetad och bra sajt men kan ändå ha svårt att få folk att länka till denna. Dels pga av att utbudet av sajter är så stort och dels att folk tjänar pengar på sina sidor (försäljning, annonsering, affilliate-program AdSense osv) och därmed undviker att få folk att hoppa vidare till andra.
Vill börja med att tacka!

Håller helt med dig där. Till skillnad från förr så får jag väldigt få besökare via länkar från andra sajter. Detta trots att jag nu för tiden länkas från otroligt mycket mer likartade sajter. Det gäller både konstruerade och naturliga länkar.

Jag är inte helt säker på vad det beror på. Att länkarna nu för tiden oftast är placerade i en text borde väl snarare öka klickfrekvensen än minska den? Kan det vara så att folk över lag klickar mindre på länkar, och istället Googlar sig fram till en sajt?

Jag tror på din teori om annonser och mindre vilja att frivilliglänka, men i mitt fall så vet jag att länkarna finns där men ändå inte klickas på i samma utsträckning som förr. En klar majoritet av sajterna jag har länkar på är riktiga sajter vars syfte är att få trafik, inte några som skapats i syfte att länka ifrån.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat