Då Mac numera är en PC. Debatten känns föråldrad. :-) Har personligen tröttnat på datorkrigs debatter, sedan fidonet tiden. På den tiden var det roligt , då satt Windows fantatiker och höjde Win 95 till skyarna. ( Win95 var ett riktigt skräp os ).
Men UNIX OS är generellt bättre än Windows OS, har alltid varit det. Sedan om man gillar Mac OS eller inte, det är mer en smak sak.
Jag börja dock gillar Apples produkter allt mer, tills för något år sedan hade bara ägt en Mac SE/30 som jag köpte billigt på en loopis. Såg alltid ner på Mac användare tidigare.
Medan sedan blev jag iphone ägare även Ipad ägare, så har upptäckt Apple har en del positiva egenskaper. Visst deras produkter är dyra, men de håller längre. Köper du en Acer Laptop så går den sönder efter 2 år, köper du Mac Book för tredubbla priset, så håller den i 5-6 år om inte mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Menox
Ja hallå där!
Det är så att min kompis hela tiden argumenterar för att PC (Windows) är helt värdelöst (trots att han själv har en..) medan han anser att Mac är det mest gudomliga man kan ha..
Jag vet om att Mac används av flera kända personer, och inom många företag. Men är Windows verkligen så dåligt som han uttrycker det?
Vad säger ni andra? Vad säger ni som har Mac, är mac verkligen så outstanding? Om så är fallet, varför regerar då Windows marknaden?
Hoppas jag kan få hjälp av er att reda ut det här 
|