Ämne: Loopia nere
Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-23, 18:14 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Ingen av oss vet hur Loopias ägare ser på deras verksamhet eller vad som sker inom bolaget så det är lite svårt att kommentera på ett seriöst sätt, därav denna tämligen meningslösa diskussion. Jag har inte direkt koll på vilka som står bakom nu men 6 miljoner kronor är en ganska liten vinst för ett större bolag även om det är ett mycket bra resultat för ett svenskt webbhotell. Dessutom är det fullt möjligt att 2009 var ett sämre år med tanke på vad som skett.

Ärligt talat tror jag varken du eller PatrikWeb bryr sig ett dugg om Loopia och vill att de ska lösa sina problem snabbt utan ni fiskar snarare efter nya kunder till er egen verksamhet så snart en konkurrent råkar ut för missöden. Loopias frånvaro i debatten kan ses som en ovilja att delta i en sådan diskussion snarare än att ignorera sina kunder. Därmed inte alls sagt att jag tycker de sköter sin verksamhet perfekt

Jag anser väl att man ska lösa dom problemet som finns om man har ett resultat som tillåter det, och att man ska förebygga problem.

Annars kan man ju inte kalla det seriöst bolag utan bolag som ska genera så mycket pengar som möjligt till ägaren till bekostnad på kvalitet/tillgänglighet.

Men du har rätt, jag bryr mig inte om Loopia ett skit som bolag. Har vetat sedan många år att dom Svenska webbhotellen är skit och inte klarar av hantera attacker. Och att det varit tur att det varit så lite som det varit.

På den punkten kan man se Sverige som ett skämt.

Men om du känt mig bättre skulle du inte sagt så, jag är inte ute efter nya kunder. Jag har lämnat webbhotell delen. Driftar/bygger betydligt större nät och infrastruktur.

Visst jag säljer fortfarande webbhotell ännu, men inget jag försöker få mer kunder till aktivt. Jag tjänar mer på andra håll än jag gör att ta mig tid att lägga upp en ny webbhotell kund.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat