Citat:
Ursprungligen postat av danielos
tartareandesire, jag förstår vad du tycker, men det handlar ju inte om att patrikweb är bäst och att Loopia är sämst, även om det skulle vara så 
Det handlar inte heller om de som ddosar Loopia just nu, om ett halvår är det ju andra som gör det och nästa år kanske någon från Kina osv, osv
Det spelar ju heller ingen roll vad Xamda har för insider info om just denna attack, nästa gång är det någon annan, utan det handlar ju om att Loopia med en vinst på 6 mille borde ha tagit tag i detta. Andra betydligt större hosting bolag klarar ju av stora attacker utan problem, så tekniken finns ju, vilket ju är kärnan i vad patrikweb hävdar och säger.
Och hur ska Loopia förväntas göra vad som behövs när det gäller ddos när man inte ens begriper att ett webbhotell bör ha reservkraft? Detta är inte smutskastning från min sida, utan endast en tanke om det hela i debatten.
|
Ingen av oss vet hur Loopias ägare ser på deras verksamhet eller vad som sker inom bolaget så det är lite svårt att kommentera på ett seriöst sätt, därav denna tämligen meningslösa diskussion. Jag har inte direkt koll på vilka som står bakom nu men 6 miljoner kronor är en ganska liten vinst för ett större bolag även om det är ett mycket bra resultat för ett svenskt webbhotell. Dessutom är det fullt möjligt att 2009 var ett sämre år med tanke på vad som skett.
Ärligt talat tror jag varken du eller PatrikWeb bryr sig ett dugg om Loopia och vill att de ska lösa sina problem snabbt utan ni fiskar snarare efter nya kunder till er egen verksamhet så snart en konkurrent råkar ut för missöden. Loopias frånvaro i debatten kan ses som en ovilja att delta i en sådan diskussion snarare än att ignorera sina kunder. Därmed inte alls sagt att jag tycker de sköter sin verksamhet perfekt