Ämne: Loopia nere
Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-23, 15:24 #107
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Det jag vet att dom inte klarar av DDoS, om det nu är en attack mot en kund får dom väl blockera ut den kunden som första steg och inte behöva döda all övriga kunder.

Om det är personligt mot Loopia så lär dom har retat upp någon riktigt mycket, om det då inte är något utpressningsförsök.

Men då har dom ändå problemet att dom skulle lagt mer pengar på klara DDoS istället för bli utpressade.

Men ett företag som inte ens inversterar i riktigt reservkraft är svårt att ta seriös att dom försöker lösa problemet.

Har inte sagt något om "slå tillbaka" eller härja fritt, man kan mer se det som forskning och förebyggande syfte. Sedan många burkar är från länder som typ inte ens har några lagar.

Det är inte burken i sig som är intressant utan koden för botnätet om man säger så, och det tillhör ju inte ägaren om man ska se det på litet konstigt sätt.
Du får gärna ha din uppfattning, självklart, men faktum är att dina idéer kring "mirakelmediciner" rörande DDoS och anledningarna till att man utsätts för sådana kanske inte alltid fungerar. Som sagt, jag betvivlar inte dina kunskaper, men du har ibland en tendens att se på saker väldigt enkelspårigt.

Sedan angående "slå tillbaka" så har vi en SVENSK lagstiftning som gäller oavsett om den du "ger dig på" bor i Sverige eller i något annat land... Jag tror dessutom att det är ett allvarligt misstag att tro att inte de allra flesta länder har en lagstiftning som omfattar dataintrång, överbelastningsattacker och annat. Det har de allra flesta. Tror inte vi hittar ett enda land på den jord utan lagstiftning...