Citat:
Ursprungligen postat av Xamda
Nej Patrik, det har jag inte. Jag vill inte säga att jag har totalt koll heller, för det har ingen. Inte heller vill jag på något sätt förringa dina kunskaper, jag vet att de är goda, men du har fortfarande inte en jävla aning vad som just nu pågår. Det var bara det jag menade.
Ungar kan det säkert vara många gånger, det är sant, men inte denna gång.
Sedan att skriva att man själv går in och tar över hackade datorer och "slår tillbaka" är ju intressant, då sänker man sig till kräkens nivå. Om din dator hackas av kräk, ska jag då ha rätt att härja fritt i din dator? Det är inte så vår svenska lagstiftning ser ut...
|
Det jag vet att dom inte klarar av DDoS, om det nu är en attack mot en kund får dom väl blockera ut den kunden som första steg och inte behöva döda all övriga kunder.
Om det är personligt mot Loopia så lär dom har retat upp någon riktigt mycket, om det då inte är något utpressningsförsök.
Men då har dom ändå problemet att dom skulle lagt mer pengar på klara DDoS istället för bli utpressade.
Men ett företag som inte ens inversterar i riktigt reservkraft är svårt att ta seriös att dom försöker lösa problemet.
Har inte sagt något om "slå tillbaka" eller härja fritt, man kan mer se det som forskning och förebyggande syfte. Sedan många burkar är från länder som typ inte ens har några lagar.
Det är inte burken i sig som är intressant utan koden för botnätet om man säger så, och det tillhör ju inte ägaren om man ska se det på litet konstigt sätt.