kan dock inte se att:
Citat:
IDG har väl med alltid varit klåpare, FB/Google attacker är så extremt stora så inte ens bra att ha med i exempel. Sedan hur ofta har dom varit nere på en skala är med intressant i sammanhanget.
|
Skulle vara smutskastning, hade man sagt detta mer diplomatiskt och som betyder samma sak är det ju uppenbart inte smutskastning:
Citat:
IDG har väl alltid visat att dom inte klarat av många olika problem och visat bristande kunskap, FB/Google attacker är så extremt stora så inte ens bra att ha med i exempel. Sedan hur ofta har dom varit nere på en skala är med intressant i sammanhanget.
|
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Säger jantelagen att man inte får kritisera de som kritiserar också?  Det finns ju en gräns när det närmar sig smutskastning...
|
Självklart inte, men att kritisera kritikerna är ofta inte speciellt smart, framför allt inte om man inte lägger fram fakta som talar emot kritikern, dvs, det räcker inte med att säga du är dum för du smutskastar, och du har fel för det vet jag, utan man måste i såfall underbygga varför kritiken är fel, inte bara säga, sluta att kritisera. Och så långt jag kan se har inte patrikweb speciellt mycket fel utan det ligger mer i det än att det inte ligger nåt i det.
Men om jag själv ska säga något, eventuellt negativt i frågan, så måste jag ju säga rent spontant, utan att ha underbyggt det alls, klarar man inte av att konfiga mysql servrar som sverige största webbhotell, och inte förstå eller inse vikten av reservkraft, hur ska man då förväntas klara av attacker eller förebygga dom? Det ska tolkas som en spontan tanke/reaktion och inte som kritik eller smutskastning.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Däremot kan väl sägas till deras försvar att de de facto är Sveriges största webbhotell
|
Jag anser att det inte är till försvar utan tvärtom, dom borde ha kunskapen, ekonomin och erfarenheten att klara av attacker bättre än någon annan.