Nykomling
|
|
Reg.datum: Jun 2008
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jun 2008
|
Även om det är en rolig ide att förbättra forumet skulle jag personligen tycka det var mer intressant med något som hjälper oss som företagare,siteadmins,etc. Speciellt tänker jag då på sådant som blir specifikt för oss Svenskar men ändå för nischat för att någon lagt tid på det.
- Bokföringsprogram? Var något skrivet i Java som opensourceades för något år sedan.. vet inte vad som hände med utveckligen av det? (Jag är medveten om att det största löpande arbetet i ett bokföringsprogram är att underhålla diverse kopplingar,etc så det gör ju att man måste komma på ett bra sätt att minimera underhållet för att det ska vara värt det)
- Skatteprogram ? Ett STORT irritationsmoment jag själv haft nu på senare år är att jag inte känner att det är värt att lägga pengar på ett specifikt skatteprogram när det enda det ger mig är att jag slipper fylla i 8 värden i deklarationen! (Balansräkningen fixar ju SPCS admin t.ex.)
- Abstraktionslager för svenska payment providers eller dylikt
- Verktyg för SIE hantering
- Moduler för att hantera försäljning/skatt,etc från webshoppar
- Div backend tools för websidor? Det vi ska fokusera på är ju våra utåtgående tjänster för kunder, inte att skriva administrationssystem för oss själva, om och om igen.
- Osv..
Senast redigerad av whizzter den 2010-05-22 klockan 13:02
|