Det här förslaget kanske blir helt tokigt, eftersom jag inte vet vad er verksamhet går ut på.
Men jag hade valt flera lokala riktnummer. Folk är lokalpatrioter i allmänhet och lokala riktnummer ger en lokal anknytning. På er webbsida så är det inte svårare än att ni presenterar alla nummer, typ
Stockholm: 081xxx
Göteborg: 031xxx
Malmö:040xxx
Xxx bör naturligtvis vara detsamma för samtliga telefonnummer. Folk kommer att uppfatta det som om ni har flera lokala kontor. Att man sedan kommer till samma kundtjänst oavsett vilket man ringer, spelar mindre roll.
Den här lösningen är ganska vanlig, men de flesta förstår aldrig att man kommer till samma kundtjänst oavsett vart man ringer. Men den kanske inte passar just er?
Måste ni ha ett prefix så är det 0771 eller 020 som gäller. Men jag förstår inte varför man skulle vilja ha det, eftersom lokal anknytning upplevs som positivt av i stort sett alla kunder.
Edit: För att förtydliga så bör du göra en rullmeny med postnummer så att kunden förstår vart han ska ringa om han bor på en ort som inte hör till något av storstadsområdena. Tex:
http://www.shurgard.se/510,361/kontakta-oss.html
På Shurgard så kommer man till den anläggningen som råkar svara just när du ringer, oavsett vilket nummer man ringer.