Ämne: Mac vs PC
Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-19, 22:07 #73
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar Visa inlägg
Mitt första möte med Mac var när jag började gymnasiet. Där tjatade lärarna hela tiden att vi MÅSTE mata ut diskar och usb-minnen. Det förstör hela ditt operativsystem om du inte gör det, tro mig. Har sett det på flera av datorerna under min skolgång. Kernel Panic såg jag minst en gång varje dag, och då hade skolan inte mer än ca 50-60 Macar av olika generationer. Förlorad data var inte ovanligt.
Låter fan läskigt, man kanske ska börja mata ut grejerna

Citat:
Antivirusprogram tar inte 600mb i ram, om du väljer ett vettigt sådant.
Nej men typ Norton dyngan som de flesta "vanliga" användare blir lurade att köpa med datorerna gör typ det.

Citat:
iLife? ingen jävla aning om vad det är, men iPhoto har jag aldrig startat, iMovie lyckades jag fanimej inte lista ut hur skiten fungerade Och trots det har jag gått tre år och läst rörlig bild och arbetat med Final Cut Pro, och privat körde jag Premie Pro och Vegas Video. Nu kör jag Final Cut Pro på min Mac privat.
iLife är ett samlingsnamn för programmen som följer med, iPhoto, iMovie, iTunes, Garageband osv. iMovie är inget du saknar om du använder bättre program, men du har verkligen missat något i iPhoto. Något coolare verktyg för att hantera sina foton (då menar jag inte professionellt) får man leta efter.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat