Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-18, 22:57 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag tror också att det är bra om tonåringar får prova på entreprenörskap i ett tidigt skede. Ur ett samhällsperspektiv dvs. Men ur affiliatenätverkens perspektiv så tror jag enbart att det blir negativt. Det i sig är inte konstigare än att priskonkurrens är bra ur ett samhällsperspektiv, men att få företag vill ha det inom sin egen bransch.

Angående "rätt och fel, mitt och ditt" så är det inom psykologin och psykiatrin allmänt vedertaget att ungdomar (och då framför allt killar) ofta har starkt antisociala personlighetsdrag som hos en vuxen person skulle diagnostiseras som en personlighetsstörning. Men det är alltså helt normalt. Varför tror du att en bilförsäkring för en ung man kostar skjortan, medan samma försäkring är betydligt billigare för kvinnor och medelålders män? Det grundar sig inte på fördomar, utan statistik - som förvisso har det gemensamt att båda utgår ifrån generaliseringar.

Jag tror att affiliatenätverken väljer att avstå minderåriga av den enkla anledningen att de är rädda om sina annonsörer. Jag tror inte heller att de missar några bra affiliates pga detta. Driftiga ungdomar hittar alltid en väg förbi stelbenta regler.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat