Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Hur långt har du kommit med din idé? Har du en färdig affärsplan och vill ha en kompanjon som gör det tekniska medan du hanterar det affärsmässiga?
|
http://www.wn.se/showpost.php?p=20354369&postcount=14
Dessa inkomster ar fran och med Januari 2010 och fram till April 2010 och jag har raknat pa att det kommer ligga dar och pendla.
Nu ska samma sida lanseras i Sverige ar planerna.
Citat:
Om du redan har ett bolag som omsätter 30 Millar så förutsätter jag att det är aktiebolag du startar med och då kan det vara attraktivt om du gör ett kompanjonsavtal med idén och ger utvecklaren 49% av bolaget (AK 50 000 i hela bolaget) och att du driver bolaget ur affärsmässigt perspektiv.
Utvecklaren kan då få en option på att köpa 49% av bolaget för 1 SEK efter fullgjort uppdrag.
|
Det ar sa jag har tankt, eventuellt att han blir delagare i bolaget och anstalld.
Citat:
Du bör dock dela upp uppdraget i mindre delar om det skulle bli en tvist så kan utvecklaren köpa en mindre del genom att varje godkänt deluppdrag ger en viss andel i bolaget för 1 SEK. Om du har likviditeten att lägga in i ett nytt bolag så blir det lite enklare.
Exempelvis om du har ett uppdrag som tar 6 månader att genomföra så delar du upp det i 26 deluppdrag som vardera tar ca en vecka att genomföra.
Det betyder att det är 26*40 dvs 1040 mantimmars arbete.
Om du har 50 000 Aktier i bolaget så kan du dela 24500 aktier med 1040 dvs ge option till utvcklaren att ge 23 aktier per godkänd arbetstimme för 1 SEK/st som utvecklaren köper av dig.
Det var ett sätt att göra en modell för uppdraget.
En annan viktig aspekt är väl då att hitta rätt person, det är betydligt svårare än att konstruera en ersättningsmodell.
|
Vart att lagga pa minnet nar det blir aktuellt. Matnyttig information du gav mig. Mitt bolag ar registrerad som AB men jag bor och arbetar i USA pa heltid.