Citat:
Ursprungligen postat av Enrico
- Ang. gfors: ledsen att du upplever det så, du får mer än gärna maila in och tala om vad du vill ha ändrat.
|
Kul att se att ni uppmärksammar kritiken här.
Överlag anser jag fortfarande att Binero håller hög kvalitet jämfört med konkurrensen, men ni har inte det försprång ni tidigare hade.
Det stora problemet är kontrollpanelen, som är präglad av mängder av buggar; borttagna domäner som ligger kvar som dubbla "spökkopior", DNS info som inte vill ändras (men trycker man 18ggr i rad så får man till slut "Ok!"), namnservrar som inte uppdateras (samma sak, trycker man tillräckligt många ggr så...).
Ojämn kvalitet på kontrollpanelerna är alltså den stora bidragande faktorn till att man ibland svär som Binero kund. Dessa fel är små, men ack så irriterande, och att administrera sina domäner kan ibland jämföras med att simma i sirap. Eftersom det moment man försöker göra (typ att ändra namnservrar) i princip alltid går igenom efter xx försök, så är felen uppenbarligen inte några verkliga fel, utan bara buggar i systemet, detta gör det hela ännu mer irriterande.
Förutom strul med kontrollpaneler så har jag även blivit drabbad av fakturastrul ett par gånger den senaste tiden, i form av att jag fått påminnelse på fakturor som ska vara makulerade (för tjänster som är uppsagda), men även blivit fakturerad för något jag inte skulle blivit. Självklart har dessa problem löst sig efter dialog med er kundtjänst som varit hjälpsamma. Men för mig är just fakturastrul extra känsligt då man ofta leker med automatiska system, påminnelser som kan gå vidare till inkasso, fakturor som kan förväxlas osv. Just betalning måste ju vara otroligt viktigt att det alltid fungerar.
Du får ursäkta att jag väljer att svara här och inte mailar, men jag vill låta övriga deltagare i diskussionen ha full insyn.
Överlag är jag som sagt en glad och nöjd Binero kund i flera sammanhang, men irritationsmomenten har varit flera på senaste tiden.