Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Du ser inte det som en säkerhetsrisk? Eller hur hanterar du lösenord mm? Till varje projekt så brukar det vara minst ett tiotal lösenord kopplade vad gäller styrning dnsér, e-postadresser, administrationspaneler, hosting, mm, mm.
Själv använder jag KeePass. Riktigt bra för lösenord, men mindre bra för att spara anteckningar och andra uppgifter. Vore toppen att hitta något med nästan samma enkelhet och flexibilitet som en .txt-fil, men med högre säkerhet för sparade lösenord och känslig data.
|
worklog.txt innehåller saker som "2010-05-16 Sökmotoroptimerade sidan onsite genom att...". Sen har jag andra txt-filer som har information liknande en affärsplan, designriktlinjer etc. För lösenord och annan känslig info använder jag keepass precis som du. Jag hoppas i och för sig i framtiden kunna hitta ett alternativ till keepass som kan lagra t.ex. känsliga pdf-er också (såg ett sånt program för mac) men för tillfället är det keepass som gäller. Kanske blir jag mer nöjd om jag tar tag i införskaffandet av en android-telefon och kör keepass på den också.