|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2004
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2004
|
Jag tycker ärligt talat att det spelar ganska liten roll vilken dator eller vilket os man kör nuförtiden. Allt jag gör är ändå på nätet.
OSX är faktiskt grymt nice, det flyter på på ett sätt som windows inte gör. Min fru har en mac och det blir att man sitter en del vid den, det enda jag verkligen stör mig på är att man inte kan högerklicka, samt att vissa tangenter verkar saknas, men det är väl en vanesak.
Det är mer underhåll med en pc, det är fler saker som krånglar. På macen är du å andra sidan ganska inlåst, du tillåts inte att fucka upp så mycket, vilket jag tycker känns som en begränsning. Om jag nu vill radera systemfiler skall jag väl få göra det?
Min mor som är totalt dum vad det gäller datorer bytte nyss från PC (hon har haft det i 15 år) till mac, och är supernöjd. Det var lite krångligt dom första dagarna, men hon tycker att den är lättare att jobba med och lättare att förstå sig på.
Macen är dock onödigt dyr, laddaren till frugans dator gick sönder och en ny kostar nästan tusen kronor! Det är lite trist. Å andra sidan har jag en sony vaio, så jag får apples priser, men en helt vanlig pc. Jag valde den för att det var en kraftig dator som var kompakt och lätt. Så bara för att man har en pc behöver det inte betyda att den är billig.
Så, vilken dator som är bäst är ju upp till den som skall använda datorn. Den dator man trivs med är bäst.
|