Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-13, 10:39 #5
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Är det verifierade mailadresser?
Om dom inte är verifierade är det stor chans att många inte kommer fram. Värdet på utskicket ökar ju om man vet att mailen kommer fram.

Hur gamla är adresserna?
Om adresserna är gamla så finns det stor risk att dom dels inte används, alternativt inte kollas.

Har du gjort utskick förr?
Om du har gjort utskick förr kanske du har statistik att visa upp, om det är bra statistik (60% av mottagarna läser mailen t.ex.) så kan detta dra upp priset. Om statistiken ser dålig ut (4% av mottagarna läser mailet) så är det ju inte så coolt.

Är produkten/tjänsten dom vill skicka ut info om på något sätt relaterat till ditt innehåll?
Om köparen av utskicket driver en bostadssajt och du driver en portal för bostadssökande så skall du ta bra betalt eftersom det är en relevant målgrupp vilket bör leda till högre avslutsfrekvens. Om köparen driver en bostadssajt och du har ett community för synskadade kanske värdet är mindre (dels för att dom inte uttryckligen är intresserade av bostäder, dels för att köparen kanske inte har en sajt anpassad för synskade) och priset borde då anpassas till detta.

Skulle du själv vara intresserad av erbjudandet?
Om du fick detta mail, hade du då blivit glad och klickat på länken, eller hade du lagt det i skräpposten? Om det är ett erbjudande du gillar och kan stå för så är det säkert fler av dina användare som skulle göra samma sak.

Är det ett mail dedikerat till erbjudandet
Vill han synas i ditt nyhetsbrev, eller ha ett helt eget erbjudande? Kanske har du nyss gjort någon uppdatering på sajten som kan vara intressant för användarna att veta mer om, isåfall kan du kombinera din nyhet med annonsörens meddelande, och på så sätt skapa mindre irritation hos användarna.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat