Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Om det nu handlar om att inte översälja borde du ju ta bort minst 1 hotell i din lista. Hittills har jag i alla inte en enda som missbrukar sitt konto, min grej är inte att översälja med "fri trafik" utan att verkligen erbjuda ett vanligt webbkonto för vanligt bruk helt gratis och reklamfritt och där har jag många nöjda kunder.
|
Skillnaden mellan Bineros paket och ditt paket är att ditt är gratis. Även om Binero skulle ha några kunder som utnyttjar så mycket utrymme/trafik så betalar de andra kunder indirekt för detta. Det blir helt enkelt en jämn harmoni ändå.
Jag vet att du gärna vill se det som att dina andra paket betalar för detta, men jag vill se det på paketnivå och inte ur ett helt webbhotellsperspektiv.
Citat:
Jo, men du ser en väldigt liten bild, du ser bara konton som är gratis som i sig inte drar in pengar, men kontot har pontiellt stor möjlighet att generera pengar.
Du verkar inte se att jag sparar in 10 tusentals kronor på att inte ge bort 50% till affiliates samt de stora kostnader man normalt har på reklam.
|
Jag är fullt medveten om att ett gratiskonto indirekt kan generera pengar till ett bolag. Men då används kontot endast som reklam utåt och inte som ett professionellt konto till en kund. För hur ska annars något som kostar gratis generera pengar?
Hur mycket pengar du går i vinst eller sparar på annat förändrar inte faktumet att det är gratis...
Citat:
Hur många webbhotell, mellan tummen och pekfingret har du i Sverige idag som erbjuder gratis reklamfria konton och som drivs som AB och som går med vinst och som är godkänd .SE registrar? Du buntar ihop med de som jag vet absolut missbrukar detta med gratis och reklamfritt som är hur oseriösa som helst, inte minst utomlands.
|
Jag kategoriserar ditt paket som är gratis med andra gratishotell just för att det är gratis, inte för att jag inte tror att du kan leverera något bra som är gratis. Sen vet jag inte hur många som erbjuder gratis webbhotell eller hur bra/dåliga de är.
Citat:
Jag anser att det är billigare att ge bort gratiskonton än att spendera dessa pengar. Vad du gör är att du sågar min affärsidé till förmån för de traditionella affärsidérna. Personligen tycker jag se i dina argument att webbhotellens affärsidéer måste godkännas av dig för att du ska lägga in, detta är inte objektivitet enligt min mening, dina argument tycker jag haltar och är inkonsekventa, men, men lägg in mina 2 andra konton så länge i alla fall.
|
Jag som trodde det var du som sågade min affärsidé. Du får givetvis ha vilka affärsidéer du vill, men det får även jag
Självklart ska jag lägga in dina andra två konton, men det blir lite senare under dagen.