SD är inte mogna för Riksdagen. Det behöver en ny partiledare, först, särskilt om det skall rikta in sej på pensionärerna.
Det är Ny demokrati vibbar direkt på SD. Visst man kan hålla med SD i en del saker, men klara partiet av att få något leverat? Men FP och C är antaligen inte intresserad vara i beroende ställning emot ett parti som SD.
Tro inte M är det heller. Och braka det loss en ny finaskris, pga Grekland.. Då bör de nästa räknas som landsförderi att rösta på SD , då en röst på SD är samma sak som en svag regering.
Personligen är jag mer intresserad av att ha en allians som fortsätter styr Sverige, än några höger extreminister som SD. Låt SD får styra i hålor som Eslöv, Landskrona osv, där gör de minimal skada.
Som sagt är de väldigt svaga i Sthlm, någonstans kring 2 %...
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
Hej,
Ja, eller de beror på vilket opinionsundersökning man refererar till. Sifos senaste valbarometer var väljarstödet 4,9%.
Personligen tror jag dock att det blir tufft för dem att komma in i Riksdagen. Folk (möjligtvis undantaget en del av nämnda skåningar) tenderar att svänga mot de större partierna när det är dags på riktigt så att säga. Ett exempel på detta är ju Lib-Dem (i Storbritannien) som hade höga opinionssiffror men ändå gjorde ett relativt dåligt valresultat på valdagen.
Men det är möjligt att jag har fel. Jag är inte Saida...
|