Ämne: Loopia nere
Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-07, 17:51 #46
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
jag är så grymt trött på loopia, nere/hur segt som helst nu igen.

senaste 6 månaderna har jag bytt mysql server hos dem tre gånger för att de rekommenderat det pga "servern du ligger på har för hög last". de har egentligen rekommenderat det ännu fler gånger men jag efter ett tag brukar det "lösa sig av sig självt"
vilket j-a rekommendation, varför har man inte lastbalansering på mysql och varför flyttar man inte istället de kunder som lastar ner servrarna. noll pro-aktivitet.

supporten är snabb men ofta är det goddag yxskaft som svar. frågor som jag ställt till
dem men aldrig fått besvarade: när tänker ni ha ordna geografiskt skilda dns'er alt göra så att man kan använda secondary dns? har ni reservraft? vad kan ni/jag göra för att jag ska slippa avbrott och mysql-flyttar i framtiden?

jag antar att det är ren lättja som gör att jag är kvar på loopia, men nu måste jag byta. mina andra sajter har jag på ded win server, men loopia sajterna är joomla och vill ha apache och jag orkar inte ta hand om det själv. ska jag byta till annat webbhotell (skönt när allt fungerar som det ska) eller ska jag ta tag i detta själv. sajterna har inte jättemkt trafik men får inte vara nere och måste ha bra prestanda. finns det bra webbhottell som klarar detta? vad rekommenderar ni?
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat