Tjena
Tack för svaren!
Nja, har testat liite med direktförsäljning men det var ett tag sen och inte något jätteintresse precis. Har ju varit lite taskig konjunktur så kan ju ha med det att göra också.
Att sälja låt direkt har jag provat med CDON eller vilka det nu var som erbjöd djuplänkar direkt till enskilda låtar. Kanske var Megastore? Hur som helst så gick det inget vidare.
iTunes försökte jag med men lyckades inte då direktlänka till låtar. Körde via TD och det fanns någon länk-generator för iTunes men man jag lyckades inte få till någon auto-generering. Vill ju helst inte sitta och lägga in iTunes länkar till 3500 låtar för att inse att det inte ger något. En auto-länk till en sökning på Artist & Låt vore ju bra. Men ändå lite tveksam till om folk verkligen köper enskilda låtar sådär när det mesta finns på spotify t.ex. Men det kanske är jag som är lite insnöad?
Att ägna mig åt direktförsäljning har jag dock inte så mycket tid till på en månad i alla fall. Galet mycket med kandidatarbete o skit för tillfället. Men sedan ska jag försöka ge mig på det lite seriösare också.
Mina besökare verkar inte så lättflirtade för leads/sales tyvärr. Eller jag har inte lyckats hitta något dom nappar på än. Försökte med gitarrtidningar men det fanns inga banners för just dom intressanta tidningarna, så jag kontaktade företaget direkt och de skulle fixa det. Det kom aldrig några.
Det är fan inte lätt när det är svårt.