Citat:
Ursprungligen postat av danielos
Jodå, även vi har råkat ut för det, vi har rätta spf records, rätta reverse DNS och utgående email filtrering via spamassassin och andra filter. Jag har aldrig någonsin sett ett riktigt spam email gå ut från våra tjänster och ändå har vi ofta varit bannade på hotmail.com, dock inte på några andra än just hotmail. När jag tittar på https://postmaster.live.com/ så ser att väl ut, Complaint rate på 0.1% men inga email kommer fram till hotmail. Hundratals email sätts som spam av hotmailsanvändare även då inte ett enda av dom är spam, tom konfirmeringsemail när man har signat upp på tjänster eller forum markeras som spam :S
Men jag bryr mig inte längre, jag har fått nästan alla mina kunder att byta till gmail.com och kan jag säga att det rör sig om 10-tusentals användare.
Men vad jag förstår kan man köpa sig tillträde till hotmail om man betalar 50 000kr/år, nä jag tror det bästa är om alla går ihop och bojkottar hotmail helt.
|
Kanske är det för mycket att säga att det är bullshit, men vi har aldrig blivit svartlistade/blockerade hos Hotmail, men väl hos andra...
Gmail är inte bättre på detta än Hotmail utan jag tror att så länge som man håller koll på sina egna system hamnar man inte i skiten. Visst kan man ha otur och bli svartlistad, men om man arbetar aktivt brukar man generellt ha lite problem med detta.