Visa ett inlägg
Oläst 2010-05-02, 10:36 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Du ska absolut göra en marknadsundersökning och ta reda på hur företagen tar emot din idé.

Om du inte får någon som tycker din idé är värd att betala för så är det nog bättre att spara pengarna till ett annat projekt. En marknadsundersökning måste givetvis göras proffsigt så den blir relevant, men var noga med att lyssna till vad de tycker är bristerna i din idé, så har du möjligheten till förbättringar.

Du måste tänka igenom vilka företag och vilka kontaktpersoner i företagen som är din målgrupp innan du startar din marknadsundersökning.

Kort sagt, gör en ordentlig affärsplan innan du drar på dig kostnader, i det arbetet ingår att göra en eller flera marknadsundersökningar.


Tänk på att vara fokuserad, företag är vana med att lyssna till massor av ogenomtänkta erbjudanden, som inte löser ett konkret problem för företagen, då säger de nej.

Det är också en trovärdighetsfråga, om du ska få presentera ditt förslag på ett mer seriöst sätt.

För att lyckas mot företagskunder så är det viktigt att utgå från företag som har ett problem som de upplever som så viktigt att lösa att de är beredda att sätta av pengar för att få det löst.

Det viktiga är att hitta dessa företag och du ska inte erbjuda en lösning till företag om du inte kan lösa deras problem.

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-05-02 klockan 10:43
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat