Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Aug 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Aug 2005
|
Jag försökte inte vara sarkastiskt eller elak på något vis, jag ville bara säga att en negativ recension inte är hela världen, det finns ett antal individer du inte kan göra nöjd hur mycket du än vill eller anstränger dig, du har troligen råkat ut för en sådan.
Om du har ambitionen att ha en nolltolerans mot missnöjda kunder kommer du misslyckas. Just idag var det du som bet i det sura äpplet, nästa dag är det någon annan. Om du har mindre än 1 på 200 missnöjda kunder så är det nog inte värt besväret att försöka lösa det. Fortsätt med de andra 199 kunderna som är nöjda i stället.
Inget fel med att ha nolltolerans mot missnöjda kunder dock. Det är en lovvärd vision, men det är svårt att lyckas helt med det, i synnerhet om du har vanliga dödliga konsumenter som kunder.
Jag skulle nog tycka att du inte ska gå i polemik och "bestrida" de påståenden eller känslor som den "missnöjda" kunden uttrycker, det ger ofta motsatt effekt om du försöker det. Är kunden missnöjd och vill vara det så är det inget i värden som du kan göra för att ändra på det.
De flesta människor är inte särskilt dumma utan fattar att personen i fråga är ett "troll" som spyr galla på någon som råkade komma i vägen.
Har du mest nöjda kunder så är nog det bästa helt enkelt att strunta i denna negativa recension och gå vidare.... Alla gör misstag och ditt misstag var troligen att få denna person som kund över huvud taget.
Senast redigerad av Conny Westh den 2010-04-28 klockan 01:03
|