Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-26, 06:12 #6
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Kan tilläggas att om man har problem med rygg / nacke / leder så bör man vara försiktig med vissa typer av träning. Var uppmärksam på de signaler kroppen ger dig och konsultera läkare om det handlar om långvariga besvär. Vanlig träningsvärk är dock normalt sett inte skadligt
Visst, men för de flesta (utan allvarligare besvär) fungerar en lätt styrketräning (föreslagsvis med ett relativt högt antal repetitioner) utmärkt. Självklart skall man dock veta mad man sysslar med och anlita en PT etc om man inte har kunskapen. Har man stora problem/rena skador är det ju självklart att först konsultera en sjukgymnast/kiropraktor etc.

Jag har tagit med två "datakillar" till gymet då de hade problem med nacken/axlarna och båda har inte längre någon värk. Att träna den sk kappmuskeln en smula kan räcka för många eftersom det inte sällan är en "för svag" muskulatur som är boven. Jag personligen är övertygad om att två pass "obligatorisk" och betald lätt gymnastik och/eller styrketräning på fabriker och kontor skulle vara lönsam i längden både för företagen och samhället.

Men som sagt, vid allvarligare problem bör man givetvis konsultera en duktig sjukgymnast/kiropraktor etc.

Det känns som vi kommit från ämnet en smula...
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat