|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Sep 2004
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Sep 2004
|
Du glömmer att det är en hel del overhead-tid som också måste täckas av mitt tim-pris.
Jag och min sambo har räknat lite kring det där, eftersom hon är på gång att starta eget som fotograf. För varje timme hon fotograferar (dvs fakturerbar tid) innebär det två timmar jobb som hon inte kan fakturera. Det innebär att om hon skulle klara sig på att fakturera 250kr/timme (under förutsättning att det är heltidssysselsättning) så blir priset per fakturerad timme 750kr.
Det är också det här som så många har pratat om när det gäller att väga hur lång tid konsulten tar på sig, mot tim-priset. Min redovisningskonsult svarar på en hel del frågor alldeles gratis. Han har bjudit mig på porton när vi har skickat papper till skattemyndigheten, han tar kopior gratis. Jag har till och med fått några pärmar alldeles gratis. Det hade han aldrig kunnat göra om han tog 300kr/h, men eftersom han nu tar 1700kr/h (tror jag) så finns det goda marginaler att bjuda på saker. Kostnaden i slutändan blir säkert ungefär samma.
|