Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
|
Först och främst måste organisationen ha någon nämnvärd nytta av att sprida eller ta emot viss information. Det måste således finnas en användarbas som själva är intresserade och har nytta av att kunna ta del av informationen - hemsidor, tidningar, andra organisationer, forskare osv. Skicka ut några frågor till ett urval i målgruppen och använd detta som underlag.
Den främsta fördelen är väl att man sparar tid på att slippa ta fram informationen till de som efterfrågar den. Det kan lämpligtvis kombineras med en komplett genomgång av övrig webbfunktionalitet så att man samtidigt uppdaterar FAQ, effektiviserar kommunikationen inom organisationen osv. För en ideell organisation är det extremt viktigt att så mycket resurser som möjligt går till rätt saker.
Har man ingenting att förlora på att sprida själva informationen (främst ekonomiskt men det gäller väl sällan för en ideell organisation) så är väl nackdelarna i huvudsak en eventuellt ökad kostnad för bandbredd samt underhåll och support kring API-funktionerna.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
Senast redigerad av tartareandesire den 2010-04-22 klockan 15:06
|