Citat:
Ursprungligen postat av cyner
Hur mycket pengar sidorna kommer generera i framtiden är ju spekulationer, men jag utgår naturligtvis från att en köpare kommer vidareutveckla sidorna både till innehåll, marknadsföring och affärsmodell, och därmed få tillväxt och tjäna mer pengar på dem än vad jag har gjort.
Sidorna genererar idag en vinst på ca 61000 kr/år, med enbart AdSense som intäktskälla. Senast igår fick jag ett erbjudande om att sälja annonser, så det är inga problem att tjäna mer än så för en driftig och motiverad köpare.
Som jag har skrivit på min blogg och länkat till i första inlägget här, är Bejeweled och andra speltitlar varumärkesskyddade. Det kan alltså vara en god idé att döpa om dem. Spelen är dock inte patentskyddade och mina egenutvecklade spel är såvitt jag förstår lagliga.
|
Ok, men om den drar in 61000 per år så betyder det att den inte tappar nämnvärt mycket trafik under sommaren!?
Jag missade helt den biten, trodde jag hade läst klart efter inledningen och informationen om de två sidorna. Bra att du själv tog upp det och ber om ursäkt för att jag missade det.