Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-21, 15:34 #9
evomedias avatar
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
evomedia evomedia är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
evomedias avatar

Reg.datum: May 2008
tack till alla som har tagit sig tid för att svara=)

Det som alla har tagit upp som största orsaken har varit dolda kostnader eller för få betalalternativ.

I min butik så står fraktkostnaden i varukorgen, i headern samt i en sidobanner samt att det står fraktfritt vid köp för 299kr på de 2 sistnämnda platserna. sen när kunden lagt saker i varukorgen så ser dom totalsumma för hela ordern exklusive kostnaden för betalalternativ. men dessa står högst upp i mina köpvillkor. sen när dom kommer upp i 299kr så dras frakten av redan i varukorgen.

Jag erbjuder idag 4 betalalternativ
Faktura 29kr
Kortbetalning gratis
förskottsbetalning gratis
postförskott 59 kr

sen har jag ej några andra kostnader.

man ser allt även innan man reggat sig.

får helt enkelt göra en undersökning bland kunderna min största rädsla är som beeimages skrev att utcheckningen helt enkelt inte fungerar korrekt för dessa. dock har ej en enda av dessa hört av sig om några problem.

ska införa snabbkassa och se om det ökar avslutsfrekvensen sen även erbjuda direktbetalning samt avbetalning.

Det är en sida som ni tagit upp en annan är att ej kreditvärdiga personer reggar sig och har kollat lite och % sjunker när jag ser hur många av dessa som är minderåriga. ca 10% av dessa 40% består av minderåriga. Då återstår det fortfarande 30%

Senast redigerad av evomedia den 2010-04-21 klockan 15:39
evomedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat