 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
AdWords är godtyckligt. Det är bara att acceptera och att se glad ut. Jag har fått annonser underkända, som sedan blivit godkända med en Qualityscore på 10 efter vissa påtryckningar från mig.
Vad gäller varumärken så kan du som innehar ett varumärke begära att AdWords spärrar det för andra annonsörer. Andra annonsörer kan sedan ansöka hos dig och AdWords om undantag. Dvs du som innehar varumärket kan ge ditt godkännande så att ett annat företag får köpa ditt varumärke i AdWords.
Så här fungerade det i alla fall förr. Det senaste jag hörde var dock att Google hade ändrat på detta, så att det inte längre går att spärra varumärken...
Att en annons visas på ett sökord behöver inte betyda att annonsören köper det ordet/frasen. Det kan vara så att din konkurrent köper ett relaterat ord med bred matchning. Det händer att Google föreslår synonymer till ord som är spärrade.
|