Visa ett inlägg
Oläst 2010-04-21, 15:09 #2
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
AdWords är godtyckligt. Det är bara att acceptera och att se glad ut. Jag har fått annonser underkända, som sedan blivit godkända med en Qualityscore på 10 efter vissa påtryckningar från mig.

Vad gäller varumärken så kan du som innehar ett varumärke begära att AdWords spärrar det för andra annonsörer. Andra annonsörer kan sedan ansöka hos dig och AdWords om undantag. Dvs du som innehar varumärket kan ge ditt godkännande så att ett annat företag får köpa ditt varumärke i AdWords.
Så här fungerade det i alla fall förr. Det senaste jag hörde var dock att Google hade ändrat på detta, så att det inte längre går att spärra varumärken...

Att en annons visas på ett sökord behöver inte betyda att annonsören köper det ordet/frasen. Det kan vara så att din konkurrent köper ett relaterat ord med bred matchning. Det händer att Google föreslår synonymer till ord som är spärrade.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat